İşte Japon mühendisi intihara götüren hata

İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü’ndeki halatın kopmasından kendisini sorumlu tutarak intihar eden Japon mühendis, bir çok sırrı da beraberinde götürdü.
Ryoichi’nin halatın kopmasına sebep olan, Türkiye’de imal edilen bağlantı noktasındaki çatlağı birkaç gün önce gördüğü, bu yüzden cumartesi günü olmayan fırtınayı gerekçe göstererek çalışmaları durduğu iddia ediliyor.

İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü’nde cumartesi günü, geçici yol montajı yapılan ‘catwalk’ (kedi yolu) halatlarından birinin kopmasından kendisini sorumlu tutarak intihar eden Japon mühendis Kishi Ryoichi birçok sırrı da beraberinde götürdü.

Ryoichi’yi intihara götüren halatın kopmasına sebep olan bağlantı malzemesindeki çatlağının fotoğrafları ortaya çıktı. Bağlantı yerinde aşağıya doğru ilerleyen çatlağın, görevli çalışanlar tarafından olaydan birkaç gün önce fotoğrafla saptandığı belirtildi.

Kazadan sonra çekilen fotoğraflarda da bağlantı yerinin halatın ağırlığı taşıyamadığı için kağıt gibi yırtılıp koptuğu görüldü. Köprü inşaatının, kopan bağlantı yeri dahil bazı parçalarının Türk firmaları tarafından imal edildiği, kedi yolunun montajının yapıldığı halatların ise yurt dışında imal edilip Türkiye’ye getirildiği belirtildi.

DİĞER HATTIN DURUMU

Uzmanlar, İzmit Körfez Geçişi Köprüsü inşaatında cumartesi günü doğu yönündeki hattın kopmasıyla, ağırlığın batı yönündeki hatta baskı yaptığını vurguladı.

Bağlantı yerlerinin aynı malzemeden ve aynı firma tarafından yapıldığına dikkat çeken uzmanlar, bu durumun her gün 100’ün üzerinde irili ufaklı akaryakıt, LPG tankeri, kuru yük gemileri ve Gölcük Deniz Üssü’ne gidip gelen savaş gemileri için tehlike oluşturduğuna dikkati çekti.

MÜHENDİS ÇARESİZ KALDI

Japon mühendisin, her biri 8’er ton ağırlığında toplam 14 halattan oluşan ‘kediyolu’ bağlantı yerinde birkaç gün önce meydana gelen çatlağı gördüğü ve çaresiz kaldığı ileri sürüldü.

Köprü inşaatında çalışan personele cuma günü ‘Cumartesi günü büyük bir fırtına olacakmış, çalışma yapmayacağız, kimse gelmesin’ duyurusu yapıldığı belirtildi.

Tamamlandığında İstanbul- İzmir karayolu yolculuğunu 3.5 saate indireceği belirtilen 377 kilometrelik otoyol projesinin en önemli geçiş noktası İzmit Körfez Köprüsü’ndeki çalışmalar heyecanla izleniyordu.

Her aşaması haber konusu olan, şubat ayından itibaren de iki yaka arasında kılavuz kablolar çekildikten sonra ‘kediyolu’ olarak adlandırılan geçici yürüyüş yolu montajına başlanan köprüden Haziran ayında yürüyerek geçmenin planları yapılıyordu.

Ancak geçen cumartesi günü köprüde iki yakayı birleştiren, mühendis ve işçilerin geçici yol montajının yapıldığı ‘kediyolu’ bir kazaya sahne oldu. Her biri 8’er ton ağırlığında 14 kablodan oluşan hat Yalova Hersek Burnu tarafındaki ayağın üst bağlantı yerinden koptu.

Dünyanın dördüncü büyük asma köprüsü olacak İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü’ndeki bu kaza başta Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı olmak üzere yüklenici firmada da büyük şok etkisi yarattı.



Birkaç gün önce çatlamış Japon mühendis Kishi Ryoichi’nin, her biri 8’er tonluk 14 çelik halattan oluşan ‘catwalk- kediyolu’ montajı yapıldığı için ağırlığı daha da artan doğu yönündeki hattın bağlı bulunduğu Hersek Burnu’ndaki bağlantı yerindeki çatlağı birkaç gün önceden gördüğü ileri sürüldü.

Fotoğrafları çekilen bu çatlağı Kishi Ryoichi’nin ilgili birimlere bildirip bildirmediği henüz öğrenilemedi. Olayın ortaya çıkmasıyla uzmanlar tarafından yapılan teknik incelemelerde meydana gelen çatlağın ve aynı yerin koptuktan sonraki fotoğrafları da dosyaya konuldu.

Ancak Japon mühendis Kishi Ryoichi’nin bu çatlağı bildirmiş olsa çok geniş önlemler alınabileceği, mühendisin korku ve panikle kararsızlık içinde kalmış olabileceği ileri sürüldü.

İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü inşaatında ayaklar üzerinde cumartesi gününden bu yana çalışma yapılmıyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın da yapılan değerlendirmelerin ardından açıklama yapması bekleniyor.

Fırtına gerekçe gösterilmiş Japon Mühendis Kishi Ryoichi çatlağı gördükten sonra, yaklaşık 150 metre yüksekte sayıları 30 ile 50 arasında değişen personelin hayatını riske atmamak için, havanın fırtınalı olacağı gerekçe gösterilerek cumartesi günü çalışma yapılmadı.

Meteoroloji raporlarında cumartesi günü havanın yağmurlu olacağı belirtilip fırtına uyarısı olmamasına karşın, personele cuma günü yapılan ‘Meteoroloji raporuna göre cumartesi günü fırtına olacakmış.

Yukarıda çalışacak personeli taşıyacak tekneler ayaklara yanaşamayabilir ve yukarıda çalışmak da tehlikeli olur’ duyurusuyla işe gelmemeleri istendi.

    :

    :

    :

    :

    "İşte Japon mühendisi intihara götüren hata" hakkında Tweetler

    DİĞER YEREL HABERLERİ