Hükümet politikası haline gelen eğitimde imamhatip dönüşümü hezeyana uğradı.
Geçtiğimiz yıl çevresinde iki İmamhatip lisesi bulunmasına rağmen meslek lisesi iken İmamhatip lisesine dönüştürülen Beyoğlu Güner Akın Lisesi’de 540 olan öğrenciden sene sonu itibari ile sadece 150’si sınıfı geçebildi.
143 ÖĞRENCİ SINIFTA KALDI
Öğrencilerden 177’si naklini çok programlı ve meslek liselerine aldırırken 30’u hiç okula gelmedi. Bir kısmı ise açık liselere kayıt oldu. Okulun ikinci döneminde öğrenci sayısı 310’a düşerken devamsızlık ve ders başarısızlıklarından dolayı 143 öğrenci sınıfta kaldı.
Okuldaki öğrencilerin sadece yarısı sınıfı geçebildi. Meslek lisesi ve ondan önce de genel lise olduğu dönemde bölgedeki en başarılı liselerden biri iken İmamhatibe dönüştürülme-sinin ardından bölgedeki başarı düzeyi en düşük okul haline geldi. İstanbul 3 no’lu Eğitim Sen şube başkanı Hüseyin Tosu, Güner Akın Lisesi özelindeki bu tablonun dönüştürülen birçok İmamhatip liselerinde olduğunu belirterek “Çocuklar telef ediliyor” dedi.
ZORUNLU ATAMANIN SONU
Zorunlu atama sistemiyle tercihleri olmamasına rağmen İmamhatip okullarına kaydı yapılan öğrencilerin mağduriyeti geçtiğimiz yıl kamuoyunda da geniş yankı uyandırmıştı. Öğrencilerin yaşadığı mağduriyet kamuoyunda geniş yankı uyandırmıştı.
Türkiye‘de eğitimde düşük nitelik durumunun sürerken okul dönüşümlerinde en yüksek oran yüzde 73 artışla İmam Hatip Liseleri bulunuyor. Bu artış Türkiye genelinde bir çok lisenin dönüştürülerek İmamhatip lisesi yapılması ile sağlandı. Milli Eğitim Bakanlığı ise bu dönüştürmelere ilişkin hiçbir gerekçe sunmadı.
Geçtiğimiz yıl çevresinde iki İmamhatip lisesi bulunmasına rağmen İmamhatip lisesine dönüştürülen okullardan biri de Beyoğlu Güner Akın Lisesi idi.
İRADE DIŞI YERLEŞTİRME
Konuyu değerlendiren Hüseyin Tosu: “Özellikle TEOG sistemi ile İmamhatip liselerini boş bırakmamak adına tercih yapmamış olan öğrencilerin büyük çoğunluğunu iradeleri dışında imamhatiplere yerleştirdiler. Ayrıca İmamhatip Liselerinin müfredatı çok yoğun.
Bir taraftan mesleki dersler var diğer taraftan normal lisede olanların tamamı da ekstradan görüyorlar. Bir taraftan siyasi iktidarın imamhatipleri çoğaltma adına tercihi olmadığı halde yönlendirme, teşviklerle buralar dolduruldu” dedi. 4+4+4 sisteminin başından beri esasında imamhatipleri çoğaltmak niyetiyle yapıldığını söyleyen Tosu:
“AKP iktidarından önce 60 bin olan imamhatipli öğrenci sayısı getirdikleri sistemle bir milyonun üzerine çıktı. AKP imamhatipleri kendi arka bahçeleri olarak değerlendiriyor. Dindar nesil yetiştirme kaygısı ile çocukların geleceği ile oynanıyor. Güner Akın Lisesi özelinde görünen durum birçok İmamhatip lisesi içinde çok yaygın. İstanbul genelinde bu duruma ilişkin yapacağımız araştırma ile bu tabloyu ortaya koyacağız” dedi.
MÜCADELE EDİLDİ
Güner Akın Sağlık Meslek Lisesi öğrenci ve velileri, okulun imam hatibe dönüştürülmesine karşı 2013-2014 eğitim öğretim yılında mücadele etti. Veliler, okulun 500 metre ötesinde kapalı havuzu, yemekhane ve yatakhaneye sahip Beyoğlu İmam Hatip Lisesi’nin bulunduğunu ve eğitim politikalarının gerçek ihtiyaçlar üzerinden değil siyasal tercihler üzerinden yapıldığını savunuyordu. Bu yıl Anadolu imam hatip lisesine dönüştürülen okula 540 öğrenci otomatik atamayla kaydı yapıldı.
Kaynak: Taraf / Ayfer Çalıkıran