Fast food lobisi, Avrupa'ya açılan Türk dönerine 'terör'ü bahane ederek engel olmaya çalışıyor.
4 milyar euro büyüklüğe ulaşan Avrupa döner pazarında kısıtlamalar artıyor. Şirketlere göre bunun bir nedeni de fast food zincirlerinin lobisi!
Avrupa’da Türk dönerine karşı önemli kısıtlama çabaları da artmaya başladı. 800’e yakın fabrika, 20 bine yakın satış noktasında yıllık 3.5 – 4 milyar euro ciro yapılan bu sektördeki gelişmeyi kısıtlayan uygulamalara tepki açıklamaları geliyor. Almanya’da bazı bölgelerde mönüye yazılamıyor. Ürünün dünyaca bilinen adı (döner) değil ‘dönen şiş’ denilmesi isteniyor. İtalya’nın Verona kentinde dönerin yaygınlaşması üzerine, kent yönetimi, merkezde etnik gıda işletmelerini yasakladı. Döner dükkanlarında kapanışlar artıyor.
TERÖR OLAYLARINDAN SONRA ATTI
Döner Markası Bedri Usta’nın sahibi Bedrettin Aydoğdu “Berlin’deki 800 döner büfesinden yıllık 3 milyon euronun üzerinde ciro yapılıyor. Bu yasaklar Türk işletmecilerine verdiği zarardan ziyade kendilerine de zarar verecek” dedi.
“Terör saldırılarından sonra bu haberleri daha fazla almaya başladık.” diyen Aydoğdu “Dönere karşı kampanyayı kabul etmiyoruz. Binlerce Türk işletmeci buradan para kazanıyor. Fast Food Markalarının satışları düşerken dönerin başarısı dünya markalarını rahatsız ediliyor. Lobi yapılıyor” denildi.
Almanya’nın büyük döner üreticilerinden Mercan Döner’in sahibi Şahin Kaya da “Özellikle Paris saldırısı sonrası döner satışlarında ciddi düşüş yaşandı. İtalya’nın bazı bölgelerinde yasaklandı”. İtalya kendi mutfağını koruyor. Ama müslümanlara karşı bir tepki de var. Bu da bize yansıyor. En fazla tepki Berlin’de. Orada çok Türk restoranı var” diye konuştu.
Kaynak: Aysel Yücel / Dünya Gazetesi