MHP, seçimle ilgili miting, reklam ve propaganda etkinliklerine sandık öncesinde hız verecek, 7 Haziran yaklaşırken ekranlarda daha sık görünecek.
MHP Lideri Devlet Bahçeli, diğer liderlerin aksine seçime yaklaşık 40 gün kalmasına rağmen henüz meydana inmedi. Bahçeli gazetecilerin,
“Beyannameyi açıklamakta biraz geç kalmadınız mı?” sorusuna,
“Siyasi taktik icabı böyle yapıyoruz. Biz kongre için Arena’yı tuttuğumuzda 3 Mayıs’ta beyanname açıklamak için de gerekli işlemleri yapmıştık” karşılığını verdi.
SON DAKİKA STRATEJİSİ
Parti kurmayları da önceki seçimlerde, diğer partilerin seçim beyannamelerinde
MHP’den alıntı yaptığını belirterek onun için böyle bir taktik uyguladıklarını belirttiler. Beyanname taktiğinde olduğu gibi
MHP, miting ve reklam konusunda da “son dakika” stratejisini benimsedi.
SANDIK KURULMADAN 1 HAFTA ÖNCE ÇIKACAK
MHP Lideri Bahçeli, beyannameyi açıkladıktan sonra bir miting programı yapacak. İlk mitingini Almanya’da yurt dışı seçmene seslenerek gerçekleştiren
Bahçeli, 3 Mayıs’taki toplantının ardından 17 Mayıs’ta Adana ve Mersin’e, 18 Mayıs’ta Kırşehir ve Kayseri’ye gidecek.
24 Mayıs’ta Ankara’da miting yapacak olan Bahçeli seçimin neredeyse kaderini belirleyecek İstanbul’da seçmenin karşısına, sandık kurulmadan bir hafta önce çıkacak.
TELEVİZYON EKRANLARINI KULLANACAK
Çok yoğun bir miting programı yapması beklenmeyen Bahçeli, bu açığı ise televizyon ekranlarını kullanarak kapatacak. Televizyonlarda hem partinin reklamlarıyla hem de Bahçeli’nin katılacağı canlı yayınlarla seçmenin merak ettiği sorulara yanıt verilmesi sağlanacak.
Televizyon reklamlarında da ağırlık son haftaya verilecek. Böylece
MHP’nin vaatlerinin, “ağırlıklı propaganda” ile seçmenin aklında kalması sağlanacak. Bu taktikle özellikle kararsız seçmen üzerinde etkili olunması planlanıyor.
Kaynak: Habertürk / Saliha Çolak