Tüketici Sorunları Derneği Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, kurbanlık hayvanın kesimden sonra hastalıklı çıkması durumunda 'ayıplı mal' hükmünde olduğunu söyledi.
Satıcının adresini almayan çok sayıda tüketicinin mağduriyet yaşadığını bildiklerini ifade eden Ağaoğlu, sağlık belgesini kontrol etme, satıcının tüm bilgilerini alma, ödenen bedelin makbuzunu alma ve satın alınan hayvanın orada bırakılmadan götürülecek yere intikal ettirilmesinin çok önemli olduğunu vurguladı.
'AYIPLI MAL HÜKMÜNDE OLUR'
Ağaoğlu, kurbanlık hayvanın kesimden sonra hastalıklı çıkması durumunda 'ayıplı mal' hükmünde olduğunu vurgulayarak, sözlerini şöyle tamamladı:
6502 Sayılı Tüketici Kanunu'na göre bedel iadesi talep edilebilir veya yenilebilecek durumu varsa ayıp oranında bedel indirimi uygulanması gerekir.
"AYIP ORANINDA BEDEL İNDİRİMİ"
Örneğin; 5 bin liraya 7 kişi ortak olup bir dana aldı ve bu hayvan hastalıklı çıktı ama hastalık ciğerlerinde. Biz kestikten sonra şüphelendik, uzman veterinerlere müracaat ettik.
Dediler ki, 'yiyebilirsiniz etini ama akciğeri sıkıntılı, bunu atın.' Peki bundan ne kayba uğrarız? Dediler ki, 'bu hayvan hastalıklı olduğu için 5 bin lira değil de etse etse 4 bin 200 lira eder.' Tüketici Kanunu, bize o 800 lirayı geri isteme hakkını tanıyor. Ayıp oranında bedel indirimi.
Kaynak: Radikal