Kanadalı iç giyim markası La Senza, pazardan çıkma kararı aldı. Bu kararı aldıran önemli etkenler ise birçok yabancı markanın dikkat çektikleriyle aynı: İthalata gelen ek vergiler ve yükselen kurun maliyeti artırması.
Habertürk gazetesinden Menekşe Ataselim'in haberine göre, ithalata getirilen ek vergi ve yükselen kur Türkiye’de faaliyet gösteren ve pazara girmeye niyetlenen yabancı markaları zorluyor.
Promod, Habitat ve Industrie Denim gibi örneklerin ardından Kanadalı iç giyim markası La Senza da ülkeden çekilme kararı aldı. 2005’te Türkiye’ye giren La Senza, 10 yıl sonra kur ve vergiler nedeniyle kârsızlığa teslim oldu. Markanın ülkedeki temsilcisi Park Bravo Group 20 civarında mağazayı kapattı. İzmir Bornova’daki tek mağaza da ürünlerin satışı tamamlanınca kepenk indirecek. Edinilen bilgiye göre, Park Bravo’ya bu kararı aldıran etken maliyet artışı. Ek verginin maliyeti idare edilmeye çalışılırken dolar kurunun yükselmesi ürünü pahalılaştırdı. Döviz cinsi mağaza kiraları da işin içine eklenince kâr edemeyen marka ile yollar ayrıldı.
YABANCININ İŞİ ZOR
Genç ve kalabalık nüfusuyla hızlı büyüme vaadetmesine rağmen, son dönemde yaşanan ekonomik değişikliklerin Türkiye’yi pek çok yabancı marka için ideal pazar olmaktan çıkardığı konuşuluyor. Maliyetlerin yükselmesi ve fiyatlama yapmanın zorlaşması hem pazara girmek isteyen yeni markaların hem de ülkede varlık gösterenlerin işini zorlaştırıyor. Bu durumdan en çok etkilenenler ise orta segmente hitap eden markalar.
VICTORIA’S SECRET’İN SAHİBİ SATIN ALDI
1990’da kurulan La Senza, 2006’da 628 milyon dolara ABD’li Limited Brands’e satıldı. Victoria’s Secret (VS), Pink, Bath&Body Works ve Henri Bendel markalarının da sahibi olan şirket, 2014’te 11.5 milyar dolarlık satışa ulaşan bir dev. Türkiye’de VS ve Bath&Body Works ile faaliyette olan şirketin La Senza’ya yeni bir distribütör bulup bulmayacağı merak konusu.
Kaynak: haberturk.com