CHP Genel Başkan Yardımcısı Çetin Osman Budak 10 maddelik eylem planıyla sektöre can vereceklerini açıkladı.
KARŞI GAZETE| ANKARA
CHP Genel Başkan Yardımcısı Çetin Osman Budak, turizm sektörü ve esnafın içinde olduğu krizden çıkabilmesi için eylem planı hazırladıkladıklarını açıkladı.
BUDAK: “CHP’Lİ BELEDİYELER TURİZME KATKI VERMEYE HAZIR”
"CHP’li belediyelerimizle turizme katkı vermeye hazırız. 10 maddelik eylem planıyla, turizm çalışanına, esnafa, turizmciye destek vereceğiz." diyen Budak, krizin faturasının çok ağır olduğunu vurguladı.
“TURİM ÇALIŞANLARI İÇİN ACİL İSTİHDAM DESTEĞİ, ESNAFA SİCİL AFFIYLA ACİL KREDİ OLANAĞI SAĞLANMALI”
Antalya’da Haziran’ın 23 günlük döneminde geçen yıla göre kaybın yüzde 57’lere çıktığını, turist kaybının 2 milyon düzeyine geldiğine dikkat çeken Budak, “Ortalık yangın yeri ama Hükümet’ten turizmciye, esnafa, pansuman tedavi dışında tek bir destek adımı yok. Bu ağır krizin, bu afetin sorumlusu olan Hükümet, turizm çalışanları ve esnafı kaderine terk etti. Turizm işsizliğinin daha da büyümemesi için acilen istihdam desteği devreye sokulmalıdır. " diye konuştu.
İstanbul’da CHP’li belediye başkanları ile turizm sektörünün temsilcilerini bir araya getirdiklerini ifade eden CHP Genel Başkan Yardımcısı, bu toplantıda belirlenen “Turizm Eylem Planı”nı da açıkladı.
TURİZMCİ - BELEDİYE İŞBİRLİĞİ
İşte CHP’nin 10 maddelik eylem planı:
ÖNCE İMAJ...
-Siyaset, dış politika Türkiye’nin çıkarları üzerine inşa edilmeli ve imajı düzeltilmeli.
-2020 yılında Birleşmiş Milletler, Türkiye’nin turizmde ilk ona giremeyeceğini söylüyor. Dışarıdan gelen turist sayısında altıncı sıradayız. Turizm sektöründe yeniden onarım, yapılanma gerekli. Özellikle teknoloji ve iletişimdeki gelişmeler dikkate alınmalı. Sektör temsilcilerinin de içinde bulunacağı bir planlama yapılmalı.
-Yerel yönetimler çevre duyarlılıklarını korumalı ve özellikle bu konuda daha ciddi çabalar harcamalılar. Kıyıların korunması açısından bu konu önemli.
TURİZM ÇEŞİTLENDİRİLMELİ
-Turizm çeşitlendirilmeli, planlama ve tanıtım yeniden ele alınmalı.
-Bu süreç içinde yerel yönetimler alt yapı çalışmalarına başlamalı ve bitirmeli.
TURİZMCİLER VE BELEDİYELER BİR ARAYA GELMELİ
-Turizmciler ve belediyeler hem sezon öncesinde hem de sezon sonrasında bir araya gelmeliler. Turizmciler hangi eksiklikler olduğunu aktarmalılar, sezon sonunda da amaçların ne kadar gerçekleştiğini ve diğer sezona nasıl hazırlanmaları gerektiği konusunda planlama yapmalılar.
BÖLGESEL TANITIM, YEREL MARKALAR
-Türkiye’nin bölgesel tanıtıma ihtiyacı var. Özellikle yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yapmalı, yerel markalar yaratmalıyız.
-Belediyelerin güçlü mali tablolarına kavuşturulması gerekiyor. Böylece belediyeler, turizmcilerin bekledikleri yatırımları ya da tanıtımları biran önce yapmalılar.
-THY, Antalya ve Dalaman gibi yerlerden başlayarak, özellikle turistlerin yoğun olarak geldiği ülkelerle doğrudan tarifeli seferler yapabilmeli.
-Yeni cazibe merkezleri oluşturmak için turizmciler ve yerel yönetimler mutlaka bir araya gelmeli.