KADINLAR, CİNSİYETÇİ REKLAMA YANIT VERDİ: SÖYLEYELİM Mİ...
"Kadınlar ne ister" temalı reklam filmi hazırlayan bitki çayı üreticisi Doğadan Firması'na tepki, çığ gibi büyüdü. Reklam filmine alt yazı ekleyerek, kadınların gerçekte ne istediğini anlatan gönüllüler, bir de internet üzerinden imza kampanyası başlattı.
Kampanyanın açıklamasında " 'Kadınlar ne ister' adlı reklamınızın bir an önce kaldırılmasını ve kadınlardan özür dilenmesini talep ediyorum" denildi.
İŞTE TEPKİ ÇEKEN O REKLAM...
Reklamın yayından kaldırılması talep edilen kampanya metninde şu açıklamaya yer verildi:
Kadınların öldürüldüğü, tacize ve tecavüze uğradığı, kadın haklarının hiçe sayıldığı ülkemizde medya yoluyla da pompalanan cinsiyetçiliğin bu konuda ne kadar önemli bir işlevi olduğunu biliyoruz. "Kadınlar ne ister gibi" yapılan her türlü reklam cinsiyetçiliği daha da derinleştirmekte ve kadınların asla istemedikleri şeyleri istiyormuş gibi görünmesinin de önünü açmaktadır.
”SÖYLEYELİM Mİ KADINLAR NE İSTER?"
Doğadan markası da sunduğu bu reklamla cinsiyetçiliği körüklemekte ve daha eşitlikçi bir anlayış için engel teşkil etmektedir. Bu cinsiyetçi videonun kaldırılmasıyla ve kadınlardan özür dilenmesiyle, bu konu reklamcılık sektöründe de cinsiyetçilik konusunda bir farkındalık yaratacaktır.
Söyleyelim mi kadınlar ne ister?
Eşitçe yaşamak ister. Öldürülmemek ister, şiddet görmemek ister. Tecavüze ve tacize maruz kalmamak ister. Haklarının ihlal edilmemesini ister. Ayrımcılığa uğramamak ister. Eşit işe eşit ücret ister. Erkekler "kadınlar şunu ister" diye konuşmasın ister. Böyle cinsiyetçi reklamlar yapılmasın ister.