İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü’nde 3 gün önce halat kopmasından kendisini sorumlu tutan Japon mühendis, ardında ‘Benim hatam’ yazılı not bırakarak yaşamına son verdi.
İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü inşaatında geçen cumartesi günü, ‘catwalk’ (kedi yolu) denilen kılavuz halat, Yalova Hersek Burnu’ndaki kuleden koptu.
MÜHENDİS YAŞAMINA SON VERDİ
O günden itibaren gemi giriş-çıkışına kapalı tutulan körfez, dün sabah trafiğe açıldı. Ancak inşaatta halat yapımından sorumlu Japon mühendis Kishi Ryoichi (51) dün yaşamına son verdi.
Cesedi Yalova’nın Altınova ilçesindeki mezarlık girişinde okula giden öğrenciler tarafından bulunan Ryoichi’nin maket bıçağıyla intihar ettiği belirlendi.
"OLAYIN SORUMLULUĞU BANA AİT"
Halat kazasının ardından 3 gün boyunca moralinin bozuk olduğu öğrenilen Kishi’nin, sabah işe gelmemesi üzerine arkadaşlarının, mühendisin kaldığı misafirhaneye gittiği, odasında “Olayın sorumluluğu tamamen bana ait. Kimsenin kusuru bulunmamaktadır” yazılı not bulduğu belirtildi.
KAZA KİŞİSEL DEĞİL MALZEMELERDEN
Köprü projesini hayata geçiren Otoyol AŞ’nin CEO’su Yavuz Batum, kazanın kişisel hatadan değil, malzeme imalatından kaynaklandığını belirtti.
Kazayı, “Kedi yolu olarak bilinen sistem kopmadı. Kabloyu kuleye bağlayan parçalarda kopma oldu ve bu domino etkisi yarattı, parçalar denize düştü” diye anlatan Batum, kedi yolu ekipmanlarının Japonya’da, bağlantı elemanlarının ise Türkiye’de üretildiğini aktardı. Kopan malzemelerin incelendiğini bildiren Batum, “Ana inşaatta sorun yok” dedi.