Atatürk ve Sabiha Gökçen Havalimanları'nda yaşanan rötarlar yolcuları canından bezdirdi.
İstanbul’dan rötarsız uçmak neredeyse imkansız hale geldi! Her yıl milyonlarca yolcunun kullandığı Atatürk ve Sabiha Gökçen Havalimanlarındaki gecikmeler yolcuları canından bezdiriyor.
Özellikle THY’de yaşanan rötarlar sebebiyle binlerce yolcu mağdur oldu. DHA’nın haberine göre rötarların sebebi ortaya çıktı. Buna göre Türk Hava Yolları’na haber vermeden havalimanlarını bakıma alan Devlet Hava Meydanları İşletmesi yaşanan bu mağduriyetlerin başlıca nedeni.
SEZONUN TAM ORTASINDA TADİLAT
DHMİ’den yapılacak tadilat ve çalışmaların kapasitenin nasıl etkileneceğini görebilmek için plan isteyen ve buna göre yolcu kapasitesini ayarlayacak olan THY, iddiaya göre cevap alamadı. Buna karşın DHMİ, Atatürk Havalimanı’nda tadilat çalışmalarına başlaması ve ana kalkış pistini 70 gün süreyle kapatmasıyla seferlerde yoğunluk meydana geldi. Bunun yanında DHMİ, sezonun tam göbeğinde 7 köprü ve ve 2 açık park yeri bakıma aldı. Uluslararası terminalin önünden geçen “G” taksi yolunun batı ucu tadilata soktu. Aynı şekilde Savunma Sanayi Müsteşarlığı’na bağlı HEAŞ’ın sahibi olduğu Sabiha Gökçen Havalimanı pisti ise bakım çalışmaları nedeniyle gece 4 saat süreyle kapatılıyor. Seferlerin en yoğun olduğu yaz döneminde her iki havalimanında haber verilmeden başlayan tadilatlar tepkilere neden oldu.
RÖTARDA İLK SIRADAYIZ
Atatürk Havalimanı’na günde 1400, Sabiha Gökçen Havalimanı’na da günde ortalama 700 uçak inip kalkıyor. Toplamda günde 2100 trafiğin inip kalktığı İstanbul’daki havalimanlarının her ikisinin de aynı anda tadilata alınmasına, havayolu şirketleri tepki gösteriyor. Bu çalışmalar nedeniyle Avrupa’da yapılan rötar listesinde, Mayıs 2015 rakamlarına göre İstanbul Atatürk ve İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı, Avrupa‘da kapasite kaynaklı gecikme yaşanan ilk iki havalimanı oldu.
Kaynak: DHA