TMSF yönetimi izlediği yayın politikasıyla Digiturk’e geçen yılın son çeyreğinde 80 bin abone kaybettirdi.
Çukurova Holding’in Patronu Mehmet Emin Karamehmet’in kurduğu Türkiye’nin ilk dijital platformu Digiturk, 2.5 yıldır Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) tarafından yönetiliyor. Karamehmet’in bankalara olan borçlarını ödemediğini gerekçe göstererek yönetime el koyan TMSF yönetimi izlediği yayın politikasıyla Digiturk’e geçen yılın son çeyreğinde 80 bin abone kaybettirdi.
Digiturk, geçen yıl Ekim ayında Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen ‘Paralel Devlet Yapılanması’ soruşturmasını gerekçe göstererek muhalif yayınlarıyla hükümeti rahatsız eden 7 tv kanalını dijital platformdan çıkardığını açıklamıştı.
Digiturk, o tarihte Türkiye’nin en çok izlenen 2.haber kanalı olan Bugün Tv ile 5. sıradaki Samanyolu Haber’in yanı sıra reyting sıralamasında üst sıralarda yer alan Kanaltürk ve Samanyolu TV ile en çok izlenen çocuk kanalı olan Yumurcak TV’ye de erişimi engelleyince büyük tepki toplamıştı. Sosyal medyada açılan #SansürcüDigiturk hastagi binlerce kullanıcının katılımıyla günler boyunca twitter’ın en önemli gündem maddesi olmuştu.
80 BİN NET ABONE KAYBETTİ
Bu süreçte binlerce tüketici tepkilerini göstermek için aboneliklerini iptal etmişti. Bilgi Teknolojileri Kurumu (BTK) tarafından açıklanan ‘Türkiye Elektronik Haberleşme Sektörü’ son çeyrek raporuna göre Digiturk, sansür kararının ardından ciddi sayıda müşteri kaybetti.
Ekonomiekibi.com’un haberine göre Eylül ayında 2 milyon 625 bin olan abonelik sözleşmesi sayısı sansür kararının ardından 79 bin kişi düşüşle 2 milyon 546 bine düştü. Gerçek müşteri sayısını ifade ‘kullanıcı sayısı’ da 75 bin kişi azaldı ve 2 milyon 869 bine indi. ‘Ödemeli tv abone sayısı’da yine 80 bin kişi düşüşle 2 milyon 856 bine indi.
Tepkiler üzerine Digiturk yönetimi sansür kararının ardından abone iptallerinin önüne geçebilmek için özel bir kampanya organize etmiş ve aylık 69 lira olan Ligtv paketinin fiyatını 39 liraya kadar indirmişti. Sektör temsilcileri Ekim-Aralık döneminde yapılan LİGTV+Spor Paketi +Mobil TV’den oluşan kampanyanın birçok tüketiciyi geri getirdiği bilgisini verdi. Bu kampanya sayesinde Digiturk aboneliğini iptal eden bazı kullanıcıların yeniden abone olduğu şirket yetkilileri tarafından da doğrulandı. Bu sayede geri dönen müşteri sayısının 50 bin civarında olduğu tahmin ediliyor.
Kaynak: EkonomiEkibi