Dünya Gazete ve Haber Yayıncıları Derneği WAN-IFRA, basın sektörü üzerine yıllık araştırma sonuçlarını yayımladı.
24 Mart 2014 tarihli New York Times İnovasyon Raporu internete sızdı. Sendika.org yazarı Önder Özdemir, bu iki rapordaki verilerden de yola çıkarak geleneksel medya araçlarından TV ve gazetelerin geleceğine ilişkin bazı öngörülerde bulundu.
Özdemir, televizyon ve gazetelerin geleceğiyle ilgili şunları yazdı: Televizyon ve gazetelerin sonu mu? Sermayenin geleneksel medyadan çekilmesi durumunda sadece reklam üzerine kurulu gazete ve TV dünyası kime kalacaktır? Bu sorunun yanıtını bugünden vermek oldukça zor görünüyor.
RAPORLAR İNTERNETE SIZDI
Ancak bu duruma yönelik alternatif medya ile ilgili bazı öngörülerde bulunabiliriz Dünya Gazete ve Haber Yayıncıları Derneği WAN-IFRA, basın sektörü üzerine yıllık araştırma sonuçlarını yayımladı. Ayrıca ABD’nin en büyük gazetelerinden New York Times gazeteciliğin nereye gittiğini tespit etmek ve ona göre rota belirlemek için özel bir rapor hazırlattı. 24 Mart 2014 tarihli New York Times İnovasyon Raporu internete sızdı.
REKLAM GELİRLERİ İLE YAŞAMLARINI SÜRDÜRÜYORLAR
Bu yazıda bu iki rapordaki verilerden de yola çıkarak geleneksel medya araçlarından TV ve gazetelerin geleceğine ilişkin bazı öngörülerde bulunmak istiyorum. Her iki rapor da öncelikle bir gerçeğin altını çiziyor: Hem televizyon hem de gazeteler asıl olarak reklam gelirleri ile yaşamlarını sürdürmektedir.
Yazının tamamını okumak için tıklayınız