Dünya genelinde "mafya" temalı ürünlerin gittikçe yayılması, İtalyanları alarma geçirdi.
İtalyan Çiftçiler Konfederasyonu (Coldiretti), yurt dışında hazırlanan "mafya" temalı gıda ürünlerinin listesini yayımlayarak bu "skandal" markaların yayılmasının İtalya'ya hem maddi hem de manevi olarak zarar verdiği uyarısı yaptı.
Coldiretti’nin hafta içinde düzenlediği bir basın toplantısıyla “ifşa ettiği” markalar arasında Bulgaristan'daki "Mafiozzo" marka kahve, ABD'deki "Cosa Nostra" marka sos, "Il Padrino" (Baba) marka şarap, Almanya'daki "Palermo Mafia Shooting"(Palermo mafya çatışması) marka baharatlar da var.
Hazır gıda ürünlerinin yanı sıra, mafyadan esinlenen işletme adları da Coldiretti’nin tepkisini çekti. Konfederasyonun açıklamasında “Meksika’dan Şarm el Şeyh’e, Minnesota’dan Makedonya’ya kadar dünyanın her yerinde ‘Cosa Nostra’ isimli pizzacı ve restoranlarla karşılaşıyoruz” denildi. İnternet üzerinden satışı yapılan “Mafya Yemek Kitabı”nın tanıtımında da “(Mafya dizisi karakteri) Tony Soprano’nun hayallerindeki yemekleri yapmak isteyenler için” gibi ifadelerin yer aldığı belirtildi.
"İTALYAN MALI" ALGISI
Coldiretti, bu gibi ürünlerin hem “İtalyan malı” algısı yaratarak tüketiciyi yanılttığını hem de İtalya’nın dünya genelindeki imajına zarar verdiğini vurguladı.
Konfederasyonun başkanı Roberto Moncalvo da, yurt dışında üretilen “İtalya temalı” gıda ürünlerinin İtalya’nın 60 milyar euro gelir kaybına uğramasına yol açtığını söyledi. Moncalvo, “sahte” İtalyan ürünlerinin gıda sektöründe 300 bin iş kaybına yol açtığını da belirtti.
İtalyan çiftçiler konfederasyonu, AB’yi bu sektöre karşı harekete geçmeye çağırdı.
Kaynak: BBCTürkçe