Kredi kartı sahipleri dikkat

BDDK kredi kartında dolandırıcılık vakalarında yüzde 584 oranında artış olduğunu bildirdi. BDDK’ya bu kez banka çalışanları da şikayette bulundu
Geçen yıl BDDK'ya yapılan kredi kartı dolandırıcılığı şikayetleri adeta patladı. 2014 yılında Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'na (BDDK) kredi kartının kaybolduğu, çalındığı ya da dolandırıldığı şikayeti ile 169 başvuru yapılırken, 2015'te bu şikayetlerin sayısı 6.8 kat birden artarak 1.156'ya ulaştı.

BDDK'ya ulaşan şikayet verileri, kredi kartı dolandırıcılığının toplam sayısını değil, sadece dolandırıcılık sonrasında vatandaşla bankaları arasında yaşanan anlaşmazlığı ifade ediyor. Dolayısıyla şikayetlerin 6.8 kat gibi olağanüstü düzeyde artması, dolandırıcılığın çok daha yüksek boyutlara ulaştığını gösteriyor.

MÜŞTERİDEN HABERSİZ KART

Banka kartlarında yaşanan büyük sorunların çözümü için Tüketici Kanunu'nda büyük değişiklikler yapılmış, vatandaş istemeden bankaların kredi kartı göndermeleri yasaklanmıştı. Ancak buna rağmen bankaların eski alışkanlıklarını devam ettirip müşterilerine kredi kartı gönderdikleri de BDDK raporuyla ortaya çıktı. BDDK raporuna göre müşteriden habersiz kart düzenlenip gönderilmesi nedeniyle yapılan şikayet başvurusu son bir yıl içerisinde 177'den 504'e çıktı. Yine, müşterinin istemediği kredi kartının banka tarafından iptal edilmemesi nedeniyle yapılan şikayet de iki kat artışla 270'e ulaştı.

BANKACILAR DA ŞİKAYETÇİ

BDDK'nın, banka müşterilerinin şikayetlerini toplayıp bankaların kanunsuz iş ve işlem yapmalarını önlemek amacıyla oluşturduğu şikayet başvuru sistemine banka çalışanları da şikayet iletti. Kendi bankalarıyla ilgili şikayet yağdıran banka çalışanları, çalışma koşullarının ağırlığına dikkat çekip şartların düzeltilmesi için BDDK'yı göreve çağırdı. Bu arada banka personelinin müşterilere kötü muamelesi ve bankaların başvuruya cevap vermemesi gibi konularda BDDK'ya yapılan şikayet başvuruları önemli ölçüde azaldı.

KREDİ MUSLUKLARI KISILDI

BDDK'ya ulaşan şikayet verileri, bankaların son dönemde bireysel kredi müşterilerine kredi aktarımını yavaşlattığını da işaret etti. Başvurusuna rağmen kredi verilmemesinden dolayı bankaları BDDK'ya şikayet eden kişi sayısı 2014 yılında 37 iken bu sayı geçen yıl 578'e yükseldi. Aynı şekilde borcunun yeniden yapılandırılmaması nedeniyle bankaları şikayet edenlerin sayısı da 169'dan 812'ye çıktı. Kredi faizlerinden şikayet edenlerin sayısı 221 oldu.

TÜKETİCİNİN MUHATABI YOK

BDDK raporunda, şikayetlere ilişkin ayrıntılı bilgi verirken tüketicileri korumaya yönelik özel olarak çalışacak bir kurumun eksikliğine de dikkat çekti.  Tüketicinin korunmasına yönelik kamusal sorumluluğun bankacılık, sermaye piyasaları, sigorta ve ödeme sistemleri çerçevesinde fonksiyonel bir dağılım gösterdiğini belirten BDDK, “Finansal tüketicinin korunmasına yönelik münhasır bir idari yapılanma bulunmamaktadır” uyarısında bulundu.

Kaynak: Erdoğan Süzer / Sözcü Gazetesi

    :

    :

    :

    :

    "Kredi kartı sahipleri dikkat" hakkında Tweetler

    DİĞER ASAYİŞ HABERLERİ

    KARŞI VİDEO
    https://twitter.com/KarsiGazete