Soma faciasının yıl dönümünde bazı mağdur aileler, kamu kurumlarından “Hizmet kusuru” gerekçesiyle toplam 150 bin lira tazminat talep etti.
Manisa’nın Soma ilçesinde meydana gelen ve 301 madencinin hayatını kaybettiği maden faciasına ilişkin mağdur ailelerden tazminat talebi geldi.
Faciada yaşamını yitiren 10’un üzerinde madenci yakını,
“hizmet kusuru” gerekçesiyle sorumlu kamu kurumlarından 150 bin liralık tazminat istendi.
Türkiye Kömür İsletmeleri Genel Müdürlüğü, Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı ve
Ege Linyit İşletmesi Genel Müdürlüğü’ne gönderilen dilekçelerde, İdare Yargılaması Usul Kanunu’nun 13. Maddesine göre kamu kurumlarına başvurulduğu belirtildi.
HİZMET KUSURU NEDENİYLE FACİA YAŞANDI
Yakınları ölen aileler dilekçelerinde, maden ocaklarında çalışanların
“yaşam hakkı” ve
“temel haklarının” korunmasının bakanlığın ve diğer iki kamu kurumunun sorumluluğu altında bulunduğunu belirtti.
Dilekçelerde, Bakanlığın ve diğer kamu kurumlarının madenlerle ilgili her türlü önlemi alınmasına yönelik düzenleme yapması,
gerekli önlemleri alması, denetleme görevlerinin de eksiksiz yerine getirmesi gerektiği halde kamu kurumlarının bunları yapmadığı vurgulandı.
Facianın “hizmet kusuru” nedeniyle yaşandığının altı çizilen dilekçede, ailelerin ölümlerin ardından karşılanması imkansız maddi ve manevi zararlara uğradıkları belirtildi.
TOPLAM 150 BİN LİRA İSTENDİ
Dilekçenin talep bölümünde ise facianın ardından ailelerin, maddi zararlarının oluştuğu belirterek 50 bin lira talep edildi. Ölümlerin ardından
ailelerin acı, üzüntü, ruhsal çöküntü gibi manevi zararlarının karşılanması için de 100 bin lira talep edildi. Aileler, olay gününden itibaren yasal faiziyle birlikte toplam 150 bin lira talep etti.
KABUL ETMEZLERSE DAVA AÇILACAK
Usule göre, kamu kurumları tazminat taleplerine iki ay içerisinde cevap vermek zorunda. Kurumların talebi kabul etmesi durumunda ailelere ödeme yapması gerekiyor.
Olumsuz cevap verme ya da talebi cevapsız bırakma gibi durumlarda ise kurumlar aleyhine dava açılacak.
Kaynak: Aysun Yazıcı / Taraf