CHP Milletvekili Aykut Erdoğdu,AOÇ ve ODTÜ arazileri üzerinde yapılmak için planlanan projenin kısa vadeli ranta hizmet ettiği yönünde ki iddialarla ilgili İçişleri Bakanı Efkan Ala'nın yanıtlaması için soru önergesi verdi.
Ankara'nın Ulaşım Ana Planına dair çalışma (AUAP 2038) Gazi Üniversitesi Rektörlüğü ile Ankara Büyükşehir Belediyesi arasında 2013 yılında imzalan bir protokol gereği başlayıp sonuçlandırılamamış çalışmasında Proje koordinatörünün, makina mühendisi olduğu halde, "mimarlık" ve "çevre uzmanı" "ulaşım uzmanı" olduğu yönünde unvan kullandığı iddialarıyla ilgili CHP Milletvekili Aykut Erdoğdu, İçişleri Bakanı Efkan Ala'nın yanıtlaması için soru önergesi verdi.
"Proje koordinatörünün, makina mühendisi olduğu halde, "mimarlık" ve "çevre uzmanı" "ulaşım uzmanı" olduğu yönünde unvan kullandığı iddiaları doğru mu?" diye soran Erdoğdu'nun, İçişleri Bakanı Ala'nın yanıtlaması için verdiği önergede şunlar bulunmakta:
1. Sözkonusu projenin yürütücüsünün yardımcısı ve plan müellifi olan kişi hakkında şehir planlamacısı lisans diploması olmadığı yönünde bir dava açılmış mıdır?
2. Proje koordinatörünün, makina mühendisi olduğu halde, "mimarlık" ve "çevre uzmanı" "ulaşım uzmanı" olduğu yönünde unvan kullandığı iddiaları doğru mudur?
3. Gazi Üniversitesi’ndeki planlama ofisi kim tarafından kurulmuş, bu ofise atamalar hangi kriterlere göre yapılmıştır?
4. Gazi Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölüm Başkanlığı’nın projedeki katkısı nedir? Bu projede anılan bölüm başkanlığının görev almasına dair bir karar mevcut mudur? Üniversitenin Bölüm Başkanlığı’ndan hangi bilim insanları bu projede görev almıştır?
5. Proje yürütücü ekibinden kaç kişi müellif olarak şehir planlamacısı lisans diplomasına sahiptir? Bunların daha önce bir ulaşım projesi deneyimleri var mıdır? Proje koordinatörü ve yardımcısı şehir plancısı mıdır? Bunların yasalarımız açısından müellif olarak bir kent planına imza atma yetkisi var mıdır?
6. AUAP 2038 Planının Büyükşehir Belediye Meclisi’nde karara bağlanarak kesinleşmesi, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı İ. Melih Gökçek’in infial uyandıran ve üst plan uyumsuzluğu nedeniyle sürekli olarak haklı biçimde davalara maruz kalan hatalı uygulamaları nedeniyle kendisine açılan davaların düşmesini sağlamayacak mıdır?
7. Ülke başkentinin önümüzdeki 25 yılının planlayan son derece önemli bir çalışmanın onca eksikle, alelacele hazırlatılmasının nedeni de bu olabilir mi?
8. Bahsi geçen planda; ODTÜ 2. Yolu gibi, AOÇ’deki fiili uygulamaları yasal hale getirmek için özel bir çalışma yapıldığı iddiaları doğru mudur?
9. Bahsi geçen alt ölçek projelerin (ODTÜ 2. Yolu, AOÇ’deki fiili uygulamalar), fizibilite çalışmaları yapılmış mıdır, mekânsal yeni üst plana uyumu teknik raporu hazırlanmış mıdır?
10. Türkiye Cumhuriyeti Başkentinin ana ulaşım planı kamuoyuna tam metin olarak sunulmuş mudur? Sunulmuşsa ne zaman ve hangi yayın organından duyurulmuştur?
11. Çalışmada kullanılan bilgisayar paket programının bir veri girişi ve mevcudu belgeleyen, etüt eden bir trafik mühendislik programı olduğu, bir ulaşım modeli olmadığı öne sürülmekte ancak belirli kişilere dağıtılan tanıtım broşüründe modelleme olduğu iddia edilmektedir. Kentsel planlamaya yönelik en can alıcı iş olan modelleme işi taşeron bir firmaya mı verilmiştir?
12. Bu firma hangi yolla belirlenmiştir? Belirlenmesinde uygulanan ihale mevzuatı nedir? Bu firmanın belirlenmesi işinde ihale yapılmış mıdır? Yapılmışsa ihale hangi tarihte duyurulmuş, kimler teklif vermiştir? İhale ilanı, teklif mektupları, ihale komisyon kararından bir örnek verilebilir mi? İhalenin şikayetçisi var mıdır? Varsa şikayet nereye yapılmış ve nasıl sonuçlandırılmıştır?
13. Üniversite tarafından yapılan bir analiz çalışması ve/veya çalışmaları var mıdır? Bu çalışma içerik-kapsam ve kullanılan yöntem itibariyle bir kentin nazım çevre düzeni planı oluşturmak için teknik ve bilimsel açıdan yeterli midir? Analiz çalışması/çalışmaları bugüne kadar meslek kuruluşları veya kamuoyunun incelemesine sunulmuş mudur?
14. ODTÜ’den tünel şeklinde geçecek 2. yolun maliyetinin çok yüksek olması nedeniyle bu yolun, Düzenleme Ortaklık Payı (D.O.P) arazi payı ile ODTÜ arazisinde ve yolun yakınında yapılacak bir alışveriş merkezi kanalıyla finanse edileceği doğru mudur?
15. Dikmen bölgesinden başlayan ve Çayyolu’na kadar uzayan toplam 8 km'lik bu yeni güzergahın trafik sıkışıklığını Eskişehir Yolu kavşak alanlarına öteleyeceği bilinmektedir. Bu bilinmekteyken ODTÜ kampüsünden geçecek 500 m'lik kısa bir hattın tünel yol olup olmamasının Ankara kent trafiğinin çözümüne ne tür bir katkısı olacaktır?
16. Bu konuda bir fizibilite çalışması yetkili kurumlarca yapılmış mıdır? ODTÜ 2.yol bağlantısının AUAP 2038 çalışması ile bir ilgisi var mıdır?