Bankacılar, uzun süre telefonla konuşan müşterilere bu kartları arka arkaya göstererek, dolandırıcılığı önlüyorlar. 2 ayda bu yöntemle 4 dolandırıcı yakalandı.
Eskişehir’de polis telefonla yapılan dolandırıcılıkları önlemek için ilginç bir yöntem buldu. İlk önce Eskişehir’deki 102 bankanın çalışanlarını ve güvenlik görevlilerini dolandırıcılara karşı eğiten polis, hazırladığı 2 bin adet iki çeşitkırmızı kartı dağıttı.
Bankacılar, bankada uzun süre telefonla konuşanmüşterilere bu kartları arka arkaya göstererek, dolandırıcılığı önlüyorlar. Polis iki ay önce başlattığı uygulamada şimdiye kadar 4 dolandırıcıyı yakaladı.
Eskişehir Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şubesi’nde görevli polis memurları, dolandırıcılarla mücadele için kentteki 102 bankada çalışan memurlar ve güvenlik görevlilerini eğitti.
Ardından toplam 2 bin adet basılan iki çeşit kırmızı kart, tüm bankacılara dağıtıldı. Bankacılar, bir müşterinin uzun süre cep telefonu ile görüşme yaptığını fark ederse bu kartları müşterilere gösteriyorlar.
Kırmızı kartlardan birinin üzerinde “Dikkat, dolandırılıyor olabilirsiniz. Telefonda savcı ya da polis olduğunu iddia eden kişiler sizden para mı istiyor? Cevabınız ‘Evet’ ise başınızı sallayınız” yazıyor.
BAŞINI SALLAYANA İKİNCİ KART
Eğer müşteri başını sallayarak ‘Evet’ diyorsa bankacı ikinci kartı gösteriyor. Bu kartta da “Sakin olun. Polisle iletişime geçiyorum. Lütfen telefondaki kişiyi oyalayın” yazıyor.
Eskişehir Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şubesi yetkilileri, bu iki kartın tüm banka çalışanları ile güvenlik görevlilerinde bulunduğunu belirterek, bu yöntem sayesinde iki ayda 4 dolandırıcılık olayının önlendiğini, 4 zanlının yakalandığını kaydetti.
Yetkililer, “Her meslekten ve eğitimli kişiler bile dolandırıcıların kurbanı oluyor. Bu kartlar ile bunun önüne geçmeye çalışıyoruz. Başarılı olduk. 102 banka şubesinin personelini eğitimden geçirdik. Vatandaşlar da duyarlı olsunlar” dedi.