Google’ın tanıtımını gerçekleştirdiği Google Play Music servisi şirketten beklendiği üzere ücretsiz kullanıma vurgu yapıyor. Reklam destekli ücretsiz Play Music servisi, Spotify gibi servislerin reklam ağında farklılık gösteriyor.
İlk olarak belirtilmesi gereken nokta şu an için ücretsiz olan kullanımlarda, hazırlanmış olan oynatma listelerine erişmenin mümkün olacağı.
Bu da demek oluyor ki, ücretsiz kullanımlarda oynatma listesi oluşturmak mümkün olmayacak. Bu kullanımlarda da Google’ın başlıca gelir modeli olan özelleştirilmiş reklamlar ön plana çıkacak.
ABONELİK SİSTEMİ ÖNE SÜRÜLÜYOR
Ancak yapılan açıklamada en dikkat çeken nokta ise reklamların kullanıcı deneyimine etkisi.
Teknoloji devinin yaptığı açıklamada ücretsiz müzik servisini kullanan kullanıcıların, saat başı sadece 6 adet reklam geçmesine imkan sağlanacağı belirtildi.
PLAY MUSİC
Yani bir kullanıcı bir saat içerisinde 6 farklı reklamı geçtikten sonra, reklamları izlemek zorunda kalmayacak.
Google’ın uygulamaya sürdüğü bu strateji ile daha şimdiden eleştirilere maruz kalırken, eleştirilere cevap olarak ise abonelik sistemi öne sürülüyor.
Diğer firmalarda olduğu gibi abonelik sağlayan kullanıcılar reklamlardan kurtulduğu gibi, hazırlanmış oynatma listeleri ile de kısıtlanmış olmaktan kurtuluyor. Ayrıca kendi listelerini oluşturup, çevrimdışı dinleme olanağı elde edecekler.
Henüz bütün soru işaretleri Play Music servisi için giderilmiş değil. 30 Haziran tarihinde resmi olarak yayına başladıktan sonra, gerekli cevapları net olarak elde etmem mümkün olacaktır.