Son yıllarda yıldızı parlayan inşaat firmalarından Makyol, bir ay içinde devletten ikinci devasa ihalesini de aldı.
Türkiye’nin son yıllarda yıldızı parlayan inşaat firmalarından Makyol, son bir ay içinde devletten ikinci devasa ihaleyi de aldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden, Eze İnşaat ile birlikte 698 milyon TL’ye asfalt ihalesi alan Makyol, şimdide Ulaştırma Bakanlığı’ndan Antalya Metro ihalesini 'davet' yöntemiyle aldı. Sabah Grubu’nun satın alınması için oluşturulan havuza, yüklüce bir para koyması istendiği için oldukça sıkıntılı anlar yaşadığı iddia edilen Makyol’un Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Çebi, son bir ay içinde aldığı iki devasa ihalenin mutluluğunu yaşıyor olsa gerek.
PAZARLIK USULÜ YAPILDI
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin geçen ay ihale ettiği asfalt ihalesini, Makyol+Eze İnşaat ortaklığı 697 milyon 995 bin 927 TL’ye almıştı. İkinci dev ihale davetle Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın, 20 Ağustos 2015 tarihinde 'pazarlık' diğer adıyla 'davetli' yöntemiyle yaptığı, 'Antalya-2 Raylı Sistem Hattı İnşaatı ile Elektromekanik Sistemlerinin Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşleri' ihalesi sonuçlandı. İhale, Kamu İhale Kanunu’nun 21/b maddesine göre, 'pazarlık' usulü ile yapıldı.
2016 YILI SONUNDA TOPLANMASI GEREKİYOR
Söz konusu yöntemle, belirlenen firmalar ihaleye davet ediliyor ve iş için teklif vermeleri isteniyor. En uygun teklifi veren firma ile kurum daha sonra pazarlık yapıyor. Antalya-2 Metro ihalesine davet edilen firmalardan dört tanesinin teklifi geçerli sayıldı. Bu dört tekliften en düşüğünün sahibi olan Makyol ile Bakanlık 9 Eylül 2015 tarihinde sözleşme imzaladı. Antalya-2 Metro işini Makyol, 259 milyon 498 bin 200 TL’ye yapmayı taahhüt etti. İhale kapsamındaki işlerin sözleşmeye göre 2016 yılı sonunda tamamlanması gerekiyor.
YAKLAŞIK MALİYETİN 10 MİLYON ÜZERİNDE
Ulaştırma Bakanlığı söz konusu iş için 249 milyon 498 bin 461 TL yaklaşık maliyet belirlemişti. Ancak ihaleye verilen geçerli tekliflerin en düşüğü bile yaklaşık maliyetin 10 milyon TL üzerinde idi. Genellikle bu tür durumlarda kurumlar, ihaleleri iptal ettiği görülmesine karşın bu ihalede, en düşük teklifi veren firma ile sözleşme imzalama yoluna gidildi. Makyol’un kısa tarihi Makyol, 1965 yılında Trabzonlu Saffet Çebi tarafından İstanbul'da kuruldu. Şirketin ilk önemli işi 1980 yılında Tekirdağ - Hayrabolu - Çerkezmüsellim Sulama Göleti İnşaatı işi oldu. 1990’da Avcılar-Haramidere Kavşağı Bağlantı Yolu ihalesini üstlenen Makyol, 1997’de Karadeniz Sahil Yolu Çayeli-Ardeşen-Hopa kesimi ihalesini aldı.
İŞTE KISA ZAMANDA BÜYÜYEN MAKYOL
Zamanla büyüyen Makyol 2000’de, ilk yurtdışı işini Arnavutlak’ta yaptı. 2005’te Bursa Yenişehir Havaalanı inşaatı, 2006 yılında Dolmabahçe-Dolapdere-Piyale Paşa- Kağıthane Tünelleri, 2007’de İstanbul Metrosu III. Aşama, IV. Levent - Ayazağa Kesimi işini JV ile ortak girişim olarak yaptı. 2012’de Ovit Tüneli ve bağlantı yolları inşaatı, 2013’te Duhok Uluslararası Havaalanı, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprülerinde Yapısal Güçlendirme ve Onarım İşi, Istanbul-Şile-Ağva Yolu İnşaatı, Antalya - Ibradi Tünelleri ve Bağlantı Yolları İnşaatı gibi işlere imza attı. Makyol’un Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Çebi, yönetim kurulu başkan yardımcısı ise Mehmet Ali Çebi. Savaş Çebi, Arzu Abas ve Saffet Çebi ise şirkette yönetim kurulu üyesi olarak bulunuyor.
Kaynak: Yurt Gazetesi / Mehmet Demirkaya