​Akıllı telefon kullanıcıları isyan etti!

Her geçen gün incelikte ve ekran büyüklüğünde rekorların kırıldığı akıllı telefonlarda cam kırılmasının önüne geçilemiyor.
Akıl­lı te­le­fon tek­no­lo­ji­sin­de odak nok­ta in­ce­lik ve ek­ran bü­yük­lü­ğü ol­ma­ya de­vam eder­ken bu yön­de­ki arı­za­lar da hız­la art­ma­ya baş­la­dı.

Elek­tro­nik ci­haz­la­ra sa­tış son­ra­sı özel hiz­met pa­ket­le­ri su­nan Cep­kask ra­por­la­rı­na gö­re en sık gö­rü­len arı­za­lar ek­ran­la­rın ko­ru­na­ma­ma­sın­dan kay­nak­la­nı­yor. Ge­nel Mü­dür Tay­fun Gül­geç, “Te­le­fon­lar ar­tık ne­re­dey­se komp­le ek­ran ha­li­ne gel­di. Düş­me­ye ve dar­be­ye da­ya­nık­lı de­ğil­ler. En ufak bir ka­za­da ya kı­rıl­ma ya da çi­zil­me mey­da­na ge­li­yor. Ser­vis­te sa­de­ce ek­ran ta­mi­ri ya­pı­yo­ruz de­sek yan­lış ol­ma­z” de­di.

4.2 MİLYON TELEFON SERVİSE

Gül­geç 2014’te Tür­ki­ye­’de 14 mil­yon te­le­fon sa­tıl­dı­ğı­nı an­la­ta­rak “An­cak tak­sit ya­sa­ğı son­ra­sı bu ra­kam 12 mil­yo­na ka­dar ge­ri­le­di. Sa­tı­lan ci­haz­la­rın yüz­de 35’i ya­ni 4.2 mil­yon ade­di ya­şa­nan so­run­lar ne­de­niy­le ser­vi­se gö­tü­rü­lü­yor. Ser­vis üc­ret­le­ri ne­re­dey­se te­le­fon fi­ya­tı­na denk gel­di­ği için in­san­lar ye­ni­si­ni alı­yor. Bu oran da yüz­de 20’le­re ula­şı­yo­r” açık­la­ma­sın­da bu­lun­du.  

SIVI TEMASINA DİKKAT

Do­na­nım­sal so­run­la­rın ya­nın­da sı­vı te­ma­sı ve hır­sız­lık olay­la­rı­nın da ha­sar­da önem­li bir yer tut­tu­ğu­nu di­le ge­ti­ren Gül­geç şun­la­rı söy­le­di: "Ay­rı­ca ek­ran don­ma­la­rı da bü­yük so­run ha­li­ne gel­di. Ori­ji­nal ol­ma­yan adap­tör­ler­le ya­pı­lan şarj da te­le­fo­na bü­yük za­rar ve­re­bi­li­yo­r.”

NE YAPMALI?

Gülgeç arızaya karşı yapılması gereken ilk müdahaleyi de şöyle anlattı: “Telefon hasara uğradığında öncelikle enerjinin kesil-mesi yani pilin çıkarılması gerek. Bazı modellerde pil kasaya entegre olduğundan cihaz hâlâ çalışıyorsa hemen kapatılmalı ve servise götürülmeli. Aynı durum özellikle suyla temas etmiş cihazlar için de geçerli. Acil müdahale olmazsa telefon tüm işlevini kaybeder."

KULLANICI DA ONARABİLİR

ASUS Sistem Müdürü Bora Aras da her türlü arızaya karşı yetkili servislerce en iyi müdahalenin yapılabildiğini belirterek “Önemli olan orijinal parçaların kullanılması. Yeni nesil her şeyin en hızlı olmasını istiyor. Bunun için hemen yeni telefon almaya gerek yok. Yazılım ya da işletim sistemiyle ilgili problemleri kullanıcı kendisi de çözebilir” diye konuştu.

ISINIRSA PATLAYABİLİR

Gül­ge­ç’­in ver­di­ği bil­gi­ye gö­re yük­sek ısı­ya ma­ruz ka­lan ve ko­ru­nak­lı kı­lıf se­be­biy­le ken­di­ni so­ğu­ta­ma­yan cep te­le­fo­nun­da za­man­la de­for­mas­yon­lar baş­la­ya­bi­lir. Bu olum­suz et­ki­nin uzun sü­re sür­me­si du­ru­mun­da te­le­fo­nun pi­li pat­la­ya­bi­lir.

    :

    :

    :

    :

    "​Akıllı telefon kullanıcıları isyan etti!" hakkında Tweetler

    DİĞER BİLİM & TEKNOLOJİ HABERLERİ