ARAŞTIRMANIN AMACI VE ÖNEMİ
Bu araştırma
Gezici Araştırma Şirketi tarafından, Türkiye genelinde sosyal, ekonomik, politik ve kültürel konular ile ilgili seçmenin algısını belirlemek üzere 17-18 Ekim 2015 tarihlerinde yapılmıştır.
Araştırma sonuçları ilgili kurumun seçim sürecinde öngörü kazanması açısından önem arz etmektedir.
ARAŞTIRMANIN ÖRNEKLEMİ
Araştırmanın örneklemi TÜİK 7 Haziran 2015 milletvekili seçim sonuçları dikkate alınarak, Türkiye’de 7 Coğrafi Bölgeyi temsil edecek nitelikte oluşturarak düzenlenmiştir.
Araştırma 36 il ve 126 ilçede 18 yaş ve üstü seçmen nüfusunu temsil eden, yaklaşık yarısı kadın olmak üzere toplam 4.864 katılımcı üzerinde yürütülmüştür. Yapılan çalışmada tüm veriler hanelere gidilip yüz yüze görüşme metodu ile toplanmıştır.
Örneklemin seçilmesinde, tesadüfü örnekleme yönteminden tabakalı örnekleme yöntemi kullanılıp, görüşülecek katılımcıların belirlenmesinde ise cinsiyet ve yaş kotası uygulanmıştır.
ANKETİ OKUMAK İÇİN TIKLAYIN...
VERİ TOPLAMA ARACI
Bu araştırma kapsamında hazırlanan anket, ilgili alan yazın dikkate alınarak uzmanlar eşliğinde hazırlanmış çeşitli demografik maddelerin yanı sıra Türkiye’nin şuan ki gündemini oluşturan maddeler tasarlanmıştır.
VERİLERİN ANALİZİ
MS Office 2010 Excel ve SPSS 17.0 ortamına veri girişi ve kodlama yapılmıştır. Verilerin analizi sonucu elde dilen oranlar tablolaştırılmıştır. Bunun yanı sıra kategorik değişkenler için ki-kare analizi yapılmıştır rapor edilmiştir.
Araştırma sonuçları gerek sahada, gerekse bilgisayar ortamında çeşitli kontrollere tabi tutulmuş, elde edilen bulguların tutarlılığı gözlemlenmiştir. Araştırmanın hata payı güven aralığı sınırları içerisinde +- 1.5’dir.
KURUM HAKKINDA BİLGİ;
Müh. Murat Gezici, kariyerine 1999-2001 yılları arasında Konda Araştırma Şirketinde ( Yönetim Kurulu Başkanı Tarhan Erdem) anketör olarak başlamıştır. 2001 - 2011 yılları arasında ise A&G ( Yönetim Kurulu Başkanı Adil Gür) Araştırma Şirketinde anketör olarak çalışmış ve aynı zamanda şirketin çeşitli kademelerinde görev almıştır. A&G şirketinde yöneticilik pozisyonunu da üstlenen Murat Gezici, buradaki görevini tamamlayarak Gezici Kamuoyu Araştırmaları ve Danışmanlık şirketini 15 yılı aşkın deneyimli bir ekip ile 2011 yılında kurmuştur. Gezici Araştırma deneyimli kadrosu sayesinde yapmış olduğu araştırmalarla kendini kanıtlamıştır. 2014 yılı Türkiye yerel ve Cumhurbaşkanlığı seçimini ve 2015 yılı K.K.T.C cumhurbaşkanlığı seçimini nokta atışı ile bilmiştir.
Tarafsızlık ve güvenilirliği ilke edinen Gezici Araştırma, gereksinim duyulan bilgiyi, doğruluğu ve etkinliği sınanmış bilimsel ve teknik yöntemlerle hazırlayarak hızlı, doğru ve kapsamlı bir şekilde sunar.
Özellikle siyasi kurumların ihtiyaçlarına yönelik kamuoyu araştırmaları alanında uzmanlaşan Gezici Araştırma, medya araştırmaları ve sosyolojik araştırmalar alanında önemli bir know-how sahibidir. Türkiye’de 81 ilde düzenli olarak yaptığı araştırmalar ile toplumun kanaatlerini sürekli gözlemleyen tek araştırma şirketidir. Dünyanın birçok ülkesinde, Avrupa, Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetler’de araştırmalar yapmaktadır.
Araştırmanın Künyesi;
Türkiye’deki son üç seçimi en yakın bilen ve K.K.T.C. Cumhurbaşkanlığı seçimini tek bilen Gezici Araştırma Merkezi Başkanı Murat Gezici araştırma bulgularını kamuoyu ile paylaştı.
Bu araştırma Gezici Araştırma Şirketi tarafından 17 – 18 Ekim 2015 tarihlerinde saha çalışması yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi TÜİK 7 Haziran 2015 milletvekili seçim sonuçları dikkate alınarak, Türkiye’de 7 coğrafi bölgeyi temsil edecek nitelikte oluşturarak düzenlenmiştir. Araştırma kapsamında 36 il ve 126 ilçede 18 yaş ve üstü seçmen nüfusunu temsil eden, yaklaşık yarısı kadın olmak üzere toplam 4.864 katılımcı üzerinde yürütülmüştür. Yapılan çalışmada tüm veriler hanelere gidilip yüz yüze görüşme metodu ile toplanmıştır.
Örneklemin seçilmesinde, tesadüfü örnekleme yönteminden tabakalı örnekleme yöntemi kullanılıp, görüşülecek deneklerin belirlenmesinde ise cinsiyet ve yaş kotası uygulanmıştır.
Araştırma sonuçları gerek sahada, gerekse bilgisayar ortamında çeşitli kontrollere tabi tutulmuş, elde edilen bulguların tutarlılığı gözlemlenmiştir. Araştırmanın hata payı güven aralığı sınırları içerisinde % 1,5’dir.