Lamborghini, Aventador modelinin gücünü 750 beygire çıkardı. Ağırlığı karbon elyaf kullanılarak azaltılan araç, performansıyla baş döndürüyor.
Tasarım yetenekleriyle olduğu kadar süper spor otomobil üretiminde de zirveyi zorlayan İtalyanlar, rüyaları süsleyen araçlarını daha da geliştirmek için yoğun bir mesai harcıyor.
Süper spor otomobil üreticileri arasında hacim küçültme ya da turbo besleme gibi yenilikçi hareketlere katılmayan Lamborghini, V12 motorlu Aventador’a yeni bir versiyon ekledi. Aventador LP750-4 Super Veloce (SV) isimli araç, aynı zamanda markanın en güçlü modeli olma özelliği taşıyor.
50 KİLOGRAMLIK DİYET
Gerek amblemi gerekse modellerine verdiği isimler sebebiyle boğa lakabına sahip marka, 700 beygirlik bir aracın bile daha güçlü hale getirebileceğini kanıtlıyor.
Ağırlığın azaltılmasına odaklanan marka, aerodinamik açıdan da etkileyici bir otomobil geliştirmiş. Karbon elyaf kullanılması başta olmak üzere ağırlık azaltmaya yönelik mühendislik çalışmaları sayesinde aracın ağırlığı 1525 kilograma (- 50 kilogram) düşürülmüş.
6.5 LİTRELİK V12
Lamborghini Aventador’da yer alan 6.5 litrelik atmosferik V12 motor, SV için yeniden tasarlanmış. Yeni hafif bir egzoz sistemi eklenen sistem sayesinde aracın motor tepkisi iyileştirilmiş. Böylece araç, 750 beygir güç ve 690 nm tork üretir hale gelmiş. Araçta markanın ISR şanzımanı kullanılıyor.
7 ileri sıralı otomatik şanzıman gücünü 4 tekerleğe birden iletiyor. Bu sayede araç 0-100 km/s ivmelenmesini 2.8, 0-200 km/s hızlanmasınıysa 8.6 saniyede tamamlıyor.
Markanın verdiği bilgiye göre 0’dan 300 km/s sürate kadar gereken süreyse sadece 24 saniye. Saatte 350 kilometre hıza ulaşabilen aracın ortalama tüketimiyse 16 litre olarak belirlenmiş. Aracın 100 kilometre süratle yol alırken 30 metre içerisinde durabiliyor.
1 BEYGİR 2 KİLOGRAM TAŞIYOR
Ağırlığı azaltma hedefiyle iç mekan tamamen yenilendi. Yeni spor koltuklar ve kapı panelleri karbondan imal edilirken, iç mekanın hafif tasarımında bilgi-eğlence sistemi, halılar ve gürültü azaltıcı bazı parçalar yer almıyor.
Karbon elyaftan üretilen parçalar arasında arka kanat ve sabit hava gi-rişleri yer alıyor. Aracın güç-ağırlık oranı yüzde 10 artırılmış. Yani her 1 beygir, 2.03 kilogramlık ağırlık taşıyor. Tüm aerodinamiklerde verimlilik açısından yüzde 150 iyileşme kaydedilirken, standart Aventador’a kıyasla bastırma kuvvetinde yüzde 170 gibi önemli bir artış elde edildi.
SERAMİK FRENLER STANDART
SV’nin hafif ağırlıktaki mat siyah dövme jantları, ön kısımda 20 inç, arka kısımda ise 21 inç çapa sahip. Ayrıca, aynı motor sporlarındaki gibi merkezi kilitleme yuvası da opsiyonel olarak sunuluyor.
Standart Pirelli P Zero Corsa spor lastikler azami yol tutuş sağlarken, Karbon Seramik Frenler de standart sunulan bir diğer özellik.
Kaynak: Gökhan Kara / Bugün gazetesi