"30'lu yıllar gençlerin önünü kesti" diyen Davutoğlu'na tarihçi Sinan Meydan ders gibi cevap verdi. Meydan, "Tek tipin kralını İmam Hatip Okulları ile siz yaptınız" dedi.
Çankaya Köşkü'nde gençleri kabul eden Başbakan Ahmet Davutoğlu, "30'lu yıllarda gençlerin önünü kestiler, tek bir ideolojiye zorladılar. 28 Şubat'ta gençlere 40'lı yılların faşizan yöntemleri uygulandı" dedi. Bu sözlere tarihçi Sinan Meydan KRT'de Çağlar Cilara'nın programında yanıt verdi.
"30'lu yıllar ezberini biraz bozalım" diyen tarihçi Meydan, "Bugün Türkiye'yi tek tip dinci eğitimin verildiği kuşaklar yönetiyor. Tek tipin kralı İmam Hatip'lerdir. Bu insanlar, aklı, sanatı öne çıkaran eğitimi kötülüyorlar" dedi ve şöyle konuştu:
"Tam bağımsız Türkiye'ydi 30'lu yılların ideolojisi ve 30'lu yılların gençliği tam bağımsız Türkiye ideali ile yetiştiriliyordu. 30'lu yılların gençliği idealist bir gençlikti ve o gençliğe aşılanan temel değer aklı kullanmak, aklı kullanıp bilimle uğraşmak, sanatın değerinin farkına varmak, üreten bireyler olmak, en önemlisi sorgulayan bireyler olmaktı. 30'larda Atatürk'ün yazdırdığı ders kitapları var, hatta bazı kitapları kendi yazmıştı. O kitaplar bilimseldi, evrim teorisinden tutun, uygarlığın ortaya çıkışı ile ilgili bütün teoriler anlatılıyordu. O kitaplarda sanata, bilime vurgu yapılıyordu. Ayrıca, inanç ve dinler dahil olmak üzere her şey sorgulanıyordu. 50'li yıllardan itibaran İmam Hatip Okulları açarak tek tip nesil yetiştiren kendileridir. Bugün Türkiye'yi tek tip ve ayrıca dinci eğitimin verildiği kuşaklar yönetiyor. Tek tipin kralı İmam Hatip'lerdir. Bu insanlar, aklı, sanatı öne çıkaran eğitimi kötülüyorlar. Bugünkü AKP iktidarı mı tek partidir yoksa o dönemin CHP'si mi tek partidir. CHP döneminde belki ikinci bir parti yok ama parti içinde bir demokrasi var, yaşanan tartışmalara meclis tutanaklarından baksınlar. Bugünkü AKP'nin parti içinde ne kadar demokratik olduğunu biliyorsunuz. Cumhuriyet aklını kullanan, sorgulayan ve bilimle uğraşan nesil yetiştirmeye çalıştı. Sorgulayan, düşünen aklını kullanan birey tek tip olabilir mi?"
Osmanlı dönemindeki eğitim modelini anlatan Meydan, medreselerde düşünce özgürlüğünün olmadığını söyledi ve şöyle devam etti:
"30'lu yıllardan önce Osmanlı'da medreselerde sanki çok kültürlü, çok çeşitli fikirlere sahip gençler mi yetiştiriliyordu? Osmanlı'da medreseler nasıl bir gençlik tipi yetiştiriyordu? Algı yönetimi yapıyorlar. 30'lu yıllardan önce bu ülkede farklı düşüncelere sahip, düşünce özgürlüğüne sahip bireyler mi yetiştiriliyordu? Aklın, bilimin ön plana çıkarılması beğenmedikleri 30'lu yılların anlayışıdır."