Uçaklarımız neden düşüyor?

Türk Hava Kuvvetleri’nden bir muvazzaf pilot, son 10 günde 3 tane F-4 uçağının düşüp 6 pilotun şehit olduğu kazalara dair çarpıcı tespitlerde bulundu.
İşte dikkat çeken tespitler:

F-16’DAN SAĞLAM

F-4 kazalarıyla ilgili bilgi kirliliği var. Kazaların nedeni F-4’lerin eski olması değil. F-4’ler F-16’lardan daha sağlam uçaklar. İstatistiklere bakın; düşen F-16, F-4’lerden fazla. Son 20 yılda 35 F-16 düşmüş, düşen F-4 sayısı 14 olarak veriliyor.

Öncelikle fotoğrafın netleşmesi lazım. Kazanın nedeni tespit edilmeden girilen polemikler zararlı. TSK’da bu kazaların nedeninin tespiti, olası kazaların önüne geçme amaçlıdır.

800-900 İSTİFA

Kumpas sürecinde 800-900 arasında pilot TSK’dan istifa etti. 10 kişinin yapacağı iş, 2-3 kişiyle yapılmaya çalışılıyor. Uçuş sayısı aynı, yetişmiş pilot sayısı eksik.

Üstelik Hava Kuvvetleri’nden istifa eden pilotlar piramidin tepesinden; yani yetişmiş, tecrübeli unsurlar. Piramidin tabanından istifa yok, tepesi uçuyor. 4 litre kan kaybetmiş bir maratoncu ne kadar koşarsa koşsun, bir süre sonra yorulup yere yığılır.

PERSONEL YETERSİZ

Dikkat çeken bir başka konu, Konya’da düşen uçakta şehit olan iki kurmay pilotun 2002’den devre arkadaşı olması. Hava Kuvvetleri’nde ender görülen bir durum bu.

Devre arkadaşı iki kurmayı aynı uçağa bindirmeyiz. Bu durum, toplu istifalarla ortaya çıkan personel yetersizliğine işaret. Balyoz tutuklusu Hava Kuvvetleri mensupları cezaevindeyken 2 Şubat’ta kamuoyuna bir mektup yazmış, bugün yaşanan felaketlerle ilgili uyarıda bulunmuştu.”

BİZDE VE KOMŞUDA

F-4’ler şu an NATO üyeleri arasında sadece Türkiye ve Yunanistan’da kullanılıyor. ABD 1990’ların başında, İspanya 2002’de, İngiltere 1992’de, Almanya ise 2013’te servisten çekti.

Kaynak: Ali Dağlar / Hürriyet

    :

    :

    :

    :

    "Uçaklarımız neden düşüyor?" hakkında Tweetler

    DİĞER GÜNDEM HABERLERİ