Üçüncü havalimanı inşaatını yapan firmaların mazotu 1 lira 15 kuruştan aldıkları ortaya çıktı.
İstanbul’a yapılan üçüncü havalimanına ilişkin skandallara bir yenisi daha eklendi. Daha önce ihaleyi alan Cengiz-Limak-Kalyon-Mapa-Kolin ortak girişim grubuna yönelik devlet tarafından sağlanan kredi garantisi çok konuşulmuştu. Söz konusu şirketlere ilişkin ortaya atılan bir iddia yok artık dedirtti.
ÇİFTÇİYE YOK O FİRMALARA VAR!
CHP ve MHP tarafından seçim vaadi olarak açıklanan “çiftçiye ucuz mazotun” hükümet eliyle ihaleci şirketler için uygulandığı ortaya çıktı. İddiaya göre üçüncü havalimanını yapan firmaların araçlarına alınan yakıtlar ÖTV’siz veriliyor. Yüzlerce kamyonun çalıştığı havalimanı inşaatının yakıtı 1.15 TL’den alınıyor.
airporthaber.com yayın yönetmeni Ali Kıdık şok iddiaları bugünkü köşesine taşıdı. İşte Ali Kıdık’ın “Üçüncü havalimanına skandal ayrıcalık” başlıklı ibretlik yazısı…
Tarih 3 Mayıs 2013. İstanbul’a 3. havalimanı ihalesi yapılıyor. Bu ihaleyi AirportHaber dakika dakika okuyucuları ile paylaşıyor. Çok geçmeden ihaleyi kazanan Cengiz-Limak-Kalyon-Mapa-Kolin ortak girişim grubu çalışmalara başlıyor. Sıkı durun çok çarpıcı iddialar var.
Biliyorsunuz bir ihale alındığı vakit kanunlara göre ihale ile ilgili şartlar yerine getirilmeden çalışmalar başlamaz. Bu şartların başında da yer teslimi gelir. Yani DHMİ bu ihaleyi yaptığı vakit ihaleyi alan firmalar kazma vurmak bir yana çivi dahi çakamazlar.
İyi niyetli düşünelim ve “ülkemiz için en büyük yatırım projesi” diyerek ses çıkartmayalım. Çivi çakılamaz denilen havalimanına yer teslimi yapılmadan temel atıldı. Bunu da es geçelim.
Yüzlerce kamyon iş makinası gece gündüz çalışarak kot farkını gidermek için toprak-moloz taşıyarak kanunsuz işlere imza atıldı. Bu durumu da görmemezlikten gelelim. “Milli projemiz” deyip kulak arkası yapalım, kanunları, kuralları hiçe sayalım.
Üstelik alınan krediye de devlet garantisi verildi. Daha ne olsun.
Bu çalışmalar yapılırken görüntülenmesin, farkedilmesin diye gizli notam bile uygulandı. Yani çalışmaların yapıldığı saha üzerine uçuşlar yasaklandı.
Biz bunları “görmedik-duymadık” gibi davrandık. Kayıtsız kaldık.
Ama öyle bir ayrımcılık yapıldı ki, buna kayıtsız kalamazdık. Görmemezlik yapıp gözlerimizi kapayamaz, kulaklarımızı tıkayamazdık.
Ne oluyor biliyor musunuz?
Skandal oluyor, ayrımcılık oluyor, kayırmacılık oluyor. Üçüncü havalimanını yapan firmaların araçlarına alınan yakıtlar ÖTV’siz veriliyor. Yüzlerce kamyonun çalıştığı havalimanı inşaatının yakıtı 1.15 TL’den alınıyor. Yanlış duymadınız 1.15 TL.
Havayolu şirketleri, özel jet sahipleri, ticari yatlar, yolcu ve yük taşıyan gemiler, hizmet ve balıkçı gemileri ÖTV’den muaf. Havacılık hariç, diğer ÖTV’siz yakıt kullanan deniz taşımacılığına ayrıcalık 2003 yılında getirildi getirilmesine de, üçüncü havalimanı için böyle bir karar var mı açıkçası ben bilmiyorum.
Bilenlerin açıklamasında fayda var. Gözden kaçırmış olabiliriz.
Şimdi ben sormak istiyorum; Üçüncü havalimanını yapan firmaların ne tür bir ayrıcalığı var? Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen, Antalya, Bodrum, Dalaman, Zafer, İzmir Adnan Menderes, Ordu-Giresun ve daha birçok havalimanı çalışmaları esnasından neden ÖTV’siz yakıt kullandırılmadı?
Çiftçinin bile mazotu 4 TL’den aldığı düşünülürse üçüncü havalimanının ayrıcalığı nereden geliyor.
Bir bilgi daha paylaşalım.
Sadece üçüncü havalimanı değil, üçüncü köprü ve çevre yolları yapımındaki tüm araçlar da ÖTV’siz yakıt kullanıyor.
“Pes” diyorum ve yorumu size bırakıyorum.
airporthaber.com