Başta Whatsapp olmak üzere Facebook, Twitter ve Viber gibi internet tabanlı ücretsiz mesajlaşma uygulamaları, deyim yerindeyse kısa mesaj (SMS) kullanımının pabucunu dama attırdı.
En yaygın iletişim yöntemlerinden biri olan SMS, cazibesini yitirmeye başladı.
Whatsapp, Facebook, Twitter ve Viber gibi internet tabanlı ücretsiz mesajlaşma uygulamalarının yaygınlaşması, SMS kullanımını düşürdü.
Sektör verilerinden derlenen bilgilere göre, 2008 yılında toplamda 77 milyar 837 milyon olan SMS sayısı, 2013’te yaklaşık yüzde 128'lik artışla 177,6 milyara yükselirken, 2014'e gelindiğinde akıllı telefonların artmasıyla birlikte SMS sayılarının azalmaya başladığı görüldü.
Bu noktada, 2014'ün birinci çeyreğinde 34 milyar 452 milyon olan SMS sayısı, ikinci çeyrekte 31 milyar 979 milyona, üçüncü çeyrekte 30 milyar 738 milyona, dördüncü çeyrekte de 27 milyar 153 milyona geriledi.
Geçen yıl da SMS sayısı, birinci çeyrekte 25 milyar 279 milyon, ikinci çeyrekte ise 24 milyar 500 milyona düşerken, üçüncü çeyrekte 26 milyar 431 milyona yükseldi. Ancak kısa mesaj sayısı, geçen yılın üçüncü çeyreğinde, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 14 azalarak 26 milyar 431 milyona indi.