Burcu ORAL EVREN | KARŞI GAZETE ÖZEL
Karşı Gazete,
Eğitim- Sen'in eğitimde son durumu analiz ettiği rapora ulaştı. O raporda,
4+4+4 sisteminin yarattığı tahribat açıkça görülüyor.
Rapora göre, dini referanslar eğitimin her alanına yayılmış,
okul öncesi eğitim oranı azalmış, özel okul sayısı artarken, Devlet okullarına ayrılan kaynak kısılmış...
EĞİTİMDE DİNİ İÇERİK ARTTI...
Dikkatler, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nin zorunlu din dersi kararına çekilmiş durumda, ancak dini referanslar aslında uzun süredir, eğitimin her alanında... Eğitim-Sen'in 4+4+4 sistemini analiz ettiği rapora ulaşan Karşı Gazete, çarpıcı bilgileri de ortaya çıkardı.
Raporda, 4+4+4’ün ısrarla uygulandığı son iki yılda, eğitim sistemi içindeki dini içeriğin belirgin şekilde arttığı, neredeyse bütün okulların fiilen imam hatibe dönüştürüldüğü ifade edildi. Şu veriler ortaya konuldu:
EN İYİ OKULLAR, İMAM HATİP OLDU
Okul dönüşümleri sırasında fiziki donanım ve altyapı sorunları olmayan,en merkezi okullar imam hatibe dönüştürülmüş, yüz binlerce öğrenci mağdur edilmiştir…
Milli Eğitim Bakanlığı, 2013 - 2014 eğitim öğretim yılından itibaren Türkiye genelinde 1.477 genel liseyi dönüştürmeye başlamıştır.
2013-2014 Temmuz itibariyle Türkiye genelinde 952 Anadolu İmam Hatip Lisesi, 1.355 İmam Hatip Ortaokulu vardır.
İmam hatip ortaokullarının toplam ortaokullar içindeki oranı yüzde 8,44; Anadolu İHL’lerin toplam liselere oranı yüzde 10’dur. AKP’nin yıllarca her açıdan istismar ettiği imam hatip liselerinin eğitimde 4+4+4 dayatması sonrasında önceki yıllarla kıyaslanamayacak kadar hızlı bir artış göstermiş olması dikkat çekicidir…
KAYNAKLAR, İMAM HATİP'E...
Devlet okulları yıllardır ödenek yetersizliği ile baş başa bırakılırken imam hatip okullarının maddi ihtiyaçlarının anında karşılanması, hükümetin ayrımcı uygulamalarının sürdüğünü göstermektedir…
HARUN YAHYA, OKULLARDA...
Eğitim müfredatı ırkçı, gerici ve cins ayrımcı öğelerle birlikte yenilenirken, dini referanslar artırıldı…
Felsefe dersi başta olmak üzere pek çok derse ve ders kitaplarına dini ifadeler yerleştirildi…
Okullardaki sayısız uygulamalardan, yardımcı kaynakların içeriğine kadar her araç, eğitime dinsel bir içerik kazandırmak amacıyla kullanılmaya başlandı…
Harun Yahya’nın hiçbir bilimsel değeri olmayan “Yaradılış Atlası”nın ardından, okullarda fosil sergileri açılıyor…
OTİSTİK ÇOCUKLARA ZORUNLU DİN DERSİ
Türkiye’nin çeşitli illerindeki okullarda dönem dönem dini içerikli kitaplarıyla tanınan yazarların katılımıyla toplantılar düzenlendi ve öğrencilere bu yazarların kitapları satıldı…
Eğitim müfredatının değiştirilmesi sürecinde önerilen “100 Temel Eser” içinde yer alan çok sayıda hikaye dini söylemler eşliğinde yeniden düzenlendi…
Otistik çocuklara zorunlu din dersi uygulaması getirildi.
Okul öncesi çocuklara kreşlerde dini eğitim verilmeye başlandı…
Liselerde ibadethane (mescit) açılması zorunlu hale getirildi…
OKUL ÖNCESİNDE OKULLAŞMA ORANI AZALDI
4+4+4 ile okulöncesi eğitimde bütün yaş gruplarında okullaşma oranı belirgin bir şekilde düşmüştür.
2013 - 2014 eğitim-öğretim yılında okulöncesi çağda olmasına rağmen, yaş grubundaki 350 bin çocuk ailelerin isteğiyle ilkokula başlatılmıştır.
Okulöncesi eğitimde velilerden düzenli olarak para toplanmakta, öğrencilerin eğitim harcamaları veliler tarafından karşılanmaktadır.
ÖZEL OKUL SAYISI HIZLA ARTTI
Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2013 - 2014 istatistiklerine göre örgün özel öğretim okulları ve bu okullara giden öğrenci sayısında belirgin bir artış yaşanmıştır…
2013 - 2014 eğitim-öğretim yılında özel okulöncesi eğitim kurumu sayısı 3 bin 927; özel ilkokul sayısı 1.071, özel ortaokul sayısı 972, özel lise sayısı ise 1.433 olmuştur…
DEVLET'E YOK, ÖZEL'E VAR!
Eğitimde 4+4+4 dayatması sonrasında veliler ekonomik koşullarını zorlayarak çocuklarını özel okullara göndermeye başlamışlardır…
Devlet okulları ekonomik sorunlarla boğuşup, kendi kaderlerine terk edilirken hükümetin kamu kaynaklarını özel okullara aktarma girişimleri artarak sürmektedir…
Burcu Oral Evren | KARSIGAZETE.COM